Powrót do góry
Zima – jedna z czterech pór roku w przyrodzie, w strefie klimatu umiarkowanego. Charakteryzuje się najniższymi temperaturami powietrza w skali roku, umiarkowaną ilością opadu atmosferycznego, zazwyczaj zestaloną (zamarzniętą) formą opadu i osadu atmosferycznego, a większość świata roślin i zwierząt przechodzi okres uśpienia.
w Rembowie
Program „Spójrz inaczej” posiada rekomendacje Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Krajowego Biura d.s. Przeciwdziałania Narkomanii oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Dzięki nawiązanej współpracy ze Stowarzyszeniem Psychoprofilaktyki „SPÓJRZ INACZEJ” grupa wychowawców i nauczycieli wraz z Dyrekcją Ośrodka ukończyła szkolenie, które przeprowadził jeden z trenerów programu Pan Jerzy Szczepaniec.
Program powstał w starachowickim środowisku pedagogów, psychologów i socjologów. Jego autorami są Andrzej Kołodziejczyk, Ewa Czemierowska – Koruba i Tomasz Kołodziejczyk. Treść programu wspiera wychowanie, wspomagając rodziców w ochronie dzieci przed ryzykownymi zachowaniami, uczą też młodych ludzi, jak nawiązywać i utrzymać dobre relacje z innymi i konstruktywnie rozwiązywać sytuacje trudne. Odwołuje się do poszanowania wartości, bazując na doświadczeniach, przeżyciach i realiach rodzimej rzeczywistości. Wykorzystuje doświadczenia nauczycieli i rodziców i - zgodnie z ich sugestiami - uwzględnia potrzeby dzieci i młodzieży. Dla nauczycieli i wychowawców stanowi pomocne narzędzie w realizacji działań profilaktycznych z wychowankami do prowadzenia których, po ukończeniu szkolenia są zobligowani.
Nauczyciele - realizatorzy programu „Spójrz inaczej” - wskazują na wiele pozytywnych efektów osiąganych przez uczniów - absolwentów programu, w tym na:
- lepsze rozumienie i akceptację siebie oraz umiejętność wyrażania swoich uczuć,
- wzrost poczucia własnej wartości,
- lepsze rozumienie innych ludzi,
- zdobycie umiejętności prawidłowej komunikacji z innymi,
- lepsze przystosowanie dzieci do wymagań szkolnych, większą otwartość uczniów i gotowość do współpracy z kolegami/ koleżankami,
- zmniejszanie się częstości zachowań problemowych w klasie
- zdobycie umiejętności konstruktywnego rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych w kontaktach z innymi,
- zdobycie umiejętności samodzielnego dbania o zdrowie i podejmowania właściwych decyzji zdrowotnych oraz umiejętności podejmowania właściwych decyzji w sprawie używania substancji psychoaktywnych.
Od drugiego semestru roku szklonego 2017/2018 nauczyciele i wychowawcy będą realizować założenia programu na prowadzonych przez siebie zajęciach.
Aby uzyskać więcej Informacji o programie: SPÓJRZ INACZEJ