Powrót do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Liście jesienne leżą po brzegach dróg, mieniąc się jedną połową tęczy. Wyglądają jak rozsypane róże wszelkich barw. W stawie drżą złote plamy. Rząd drzew odbija się w nim różnie: wierzba - mgłą siwą, czerwona leszczyna - skrzydłem motyla, topole - ciemnymi kolumnami. Skośne marmurowe schody, prowadzące ku wodzie, odbijają się w głąb i w przeciwną stronę niż prowadzą, tworząc klin ... - Maria Jasnorzewska Pawlikowska
Jesień mnie cieniem zwiędłych drzew dotyka, słońce rozpływa się gasnącym złotem. Pierścień dni moich z wolna się zamyka, czas mnie otoczył zwartym żywopłotem. Ledwo ponad mogę sięgnąć okiem na pola szarym cichnące milczeniem. Serce uśmierza się tętnem głębokiem. Czemu nachodzisz mnie, wiosno, wspomnieniem? Tak wiele ważnych spraw mam do zachodu, zanim z mym cieniem zostaniemy sami. Czemu mi rzucasz kamień do ogrodu i mącisz moją rozmowę z ptakami? - Leopold Staff
Znowu więdną wszystkie zioła, tylko srebrne astry kwitną, zapatrzone w chłodną niebios toń błękitną ... Jakże smutna teraz jesień! Ach, smutniejsza niż przed laty, choć tak samo żółkną liście, więdną kwiaty. I tak samo noc miesięczna sieje jasność, smutek, ciszę. I tak samo drzew wierzchołki wiatr kołysze. Ale teraz braknie sercu tych upojeń i uniesień co swym czarem ożywiały. Smutna jesień. Dawniej miała noc jesienna dźwięk rozkoszy w swoim hymnie, bo anielska, czysta postać stała przy mnie. Przypominam jeszcze teraz bladej twarzy alabastry, krucze włosy - a we włosach srebrne astry ... Widzę jeszcze ciemne oczy ... I pieszczotę w ich spojrzeniu. Widzę wszystko w księżycowym oświetleniu ... - Adam Asnyk
Nic nie mam, zdmuchnęła mnie ta jesień całkiem. Nawet nie wiem jak tam sprawy z lasem. Rano wstaję, poemat chwalę, biorę się za słowa, jak za chleb. Rzeczywiście, tak jak księżyc ludzie znają mnie tylko z jednej, jesiennej strony. Nic nie mam tylko z daszkiem nieba zamyślony kaszkiet. Nie zważam na mody byle jakie. Piszę wyłącznie, piszę wyłącznie uczuć starym drapakiem. Rzeczywiście tak jak księżyc ludzie znają mnie tylko z jednej jesiennej strony. - Jerzy Harasimowicz
Mimozami jesień się zaczyna, złotawa, krucha i miła, To ty, to ty jesteś ta dziewczyna, która do mnie na ulicę wychodziła. Od twoich listów pachniało w sieni, gdym wracał zdyszany ze szkoły, a po ulicach w lekkiej jesieni fruwały za mną jasne anioły. Mimozami zwiędłość przypomina nieśmiertelnik żółty - październik. To ty, to ty, moja jedyna, przychodziłaś wieczorem do cukierni. Z przemodlenia, z przeomdlenia senny, w parku płakałem szeptanymi słowy. Księżyc z chmurek prześwitywał jesienny, od mimozy złotej majowy. Ach czułymi, przemiłymi snami zasypiałem z nim gasnącym o poranku, w snach dawnymi bawiąc się wiosnami, jak ta złota, jak ta wonna wiązanka. - Julian Tuwim

Jesień

djJesień – jedna z czterech podstawowych pór roku w przyrodzie, w strefie klimatu umiarkowanego. Charakteryzuje się umiarkowanymi temperaturami powietrza z malejącą średnią dobową, oraz (w przypadku Polski) stosunkowo dużym w skali roku opadem atmosferycznym. W świecie roślin i zwierząt jest to okres gromadzenia zapasów przed zimą

Godło Polski
Powiatowy Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy

w Rembowie

Get Adobe Flash player

 

 

 

IMG 20181203 163052

W dniu 10 grudnia 2019 r. odbył się Kiermasz Ozdób Bożonarodzeniowych w Starostwie Powiatowym w Kielcach. Wychowankowie naszego Ośrodka po raz kolejny wzięli w nim udział, a podczas kiermaszu reprezentowali ich podopieczni Jakub K., Daniel S. i Maciej P. Ręcznie robione eksponaty, które zachwycały świątecznymi zdobieniami, zostały przygotowane na zajęciach w ramach koła wolontariatu „Anioły ze szkoły”, plastycznego „Agat” i dziennikarskiego „Takie Tam”. Zajęcia prowadzone były przez opiekunów Panią Paulinę Cieślik, Panią Martę Sławską i Panią Monikę Łubek. Swoimi umiejętnościami wspomogły nas również wychowawczynie Pani Anna Poniewierka i Pani Magdalena Pawłowska.
 
Podopieczni podczas wykonywania ozdób świątecznych wykazali się dużą wyobraźnią twórczą, pomysłowością i zdolnościami manualnymi. Poprzez taką formę zajęć wychowankowie mają okazję do odkrywania swoich zdolności plastycznych i technicznych, dzięki czemu rozwijają praktyczne umiejętności i zmysł estetyczny. Ponadto podopieczni uczą się samodzielności, zaradności oraz współpracy w zespole. Udział w tej wystawie był również okazją do nabywania umiejętności radzenia sobie w nowym środowisku.
 
 
 
 
 

 

 


 Przygotowały: M. Słwska, P. Cieślik

 
 
 
 
 

 

 

IMG 20181203 163052

4 grudnia 2019 r. odbyła się całodzienna wycieczka zorganizowana z okazji MIKOŁAJEK dla wychowanków Powiatowego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Rembowie. Głównymi celami wycieczki były: urozmaicenie czasu wolnego wychowanków, przełamywanie izolacji wynikającej z pobytu w Ośrodku, nabywanie umiejętności współżycia w społeczeństwie oraz wdrażanie do konstruktywnego spędzania czasu wolnego opartego na aktywnym wypoczynku w Aquaparku i atrakcjach historycznych.
 
W wycieczce uczestniczyło 21 wychowanków. Tym razem motywem przewodnim była rekreacja i wypoczynek, ale także zagadnienia z dziedziny historii Krakowa - miasta o tysiącletniej historii oraz dawnej siedziby królów polskich i stolicy kraju. Program wyjazdu obejmował trzygodzinny pobyt w Parku Wodnym oraz zwiedzanie bardzo interesującego miejsca: Muzeum Podziemia Rynku.
 
Po porannym przejeździe do Krakowa rozpoczęliśmy nasz program od wodnych zabaw. 
Wychowankowie bardzo chętnie korzystali ze wszystkich atrakcji Parku Wodnego, najchętniej ze zjeżdżalni zewnętrznych, które dostarczyły dużo pozytywnych emocji i wrażeń. Szybki zjazd pontonem nie był dla nich straszny. Ćwiczyli również swoje umiejętności szukając na końcu tęczy ukrytego skarbu... Trzeba by było pokonać trudną drogę, by to sprawdzić. Tęczowa ścieżka w parku wodnym też ma w sobie magiczny pierwiastek… Składa się z wysepek, dzięki którym podopieczni utrzymywali się na wodzie!
Było to nie lada wyzwanie! Odpoczynek stanowił pobyt w jacuzzi. Wszystkie te atrakcje były tak fajne, że ciężko było się z nimi rozstać.
Po zakończeniu wodnych zabaw zjedliśmy smaczny obiad w restauracji. 
Następnie pojechaliśmy naszym autokarem do centrum i tam spacerowaliśmy po pięknych ulicach Krakowa. Odwiedziliśmy także Smoka Wawelskiego, przy którym tradycyjnie zrobiliśmy grupowe zdjęcie. Później rozpoczęliśmy zwiedzanie kolejnej atrakcji tego dnia…Podziemia Rynku.
 
Podziemia Rynku to jedno z najnowszych i najnowocześniejszych muzeów Krakowa. Cieszy się dużą popularnością wśród Turystów odwiedzających miasto, jako jedna z głównych jego atrakcji. Ekspozycja skierowana jest do odbiorców w każdym wieku. Jest to ogromnych rozmiarów przestrzeń ukryta około 5 metrów pod płytą Rynku Głównego, naszpikowana multimediami: ekranami parowymi, dotykowymi, hologramami… Ta nowoczesna technologia nie ma stanowić atrakcji sama w sobie, ale znakomicie  uzupełniała opowieść Pani Przewodnik po Podziemiach Rynku.
Nasza przewodniczka poprzez swoje opowieści zabrała naszych podopiecznych w świat niezwykły, świat średniowiecznego Krakowa, gdzie poczuli się jak na Rynku w Krakowie w XV, XIV czy XII wieku. Podążając wystawą cofaliśmy się w czasie, niczym archeologowie, którzy kopiąc w głąb ziemi, dokopują się do coraz starszych znalezisk.
Wychowankowie byli świadkami awantury przekupki z ceklarzem, dowiedzieli się na czym wyrosła potęga średniowiecznego Krakowa, dlaczego Krakowian nazywamy centusiami. Zgłębiliśmy tajniki średniowiecznego prawa kupieckiego: podopieczni dowiedzieli się czym było prawo składu, a czym zakaz handlu gościa z gościem. Chętni i odważni  zważyli się na starej wadze towarowej i dowiedzieli się ile ważą kamieni, cetnarów, łutów, czy funtów. Wychowankowie dowiedzieli się również, dlaczego Rynek Główny w Krakowie jest w tym miejscu, w którym jest, i co było w tym miejscu wcześniej. Ponadto wśród ciekawych opowieści znaleźli odpowiedzi na pytania: czy Tatarzy naprawdę najechali Kraków i ustrzelili hejnalistę na wieży Bazyliki Mariackiej oraz  czym był rurmus i jak wysokie Krakowianie płacili podatki. Pani przewodnik wyjaśniła także w jaki sposób miasto było zaopatrywane w wodę. Będąc pod ziemią, mogliśmy też spojrzeć w niebo oraz na dwie nierówne wieże kościoła Mariackiego z zupełnie innej perspektywy. W pewnym momencie znaleźliśmy się pod fontanną - piramidą ze szkła. Na makiecie, przedstawiającej Kraków końca XV wieku zobaczyliśmy jak dużym oraz ciasno, ale bardzo przemyślanie, zabudowanym miastem był Kraków: z kwadratowym Rynkiem Głównym, podwójnym murem obronnym, 7 bramami miejskimi, basztami obronnymi, fosą… 
Podziemia Rynku w Krakowie stawiają wiele pytań, ale nasza Pani przewodnik nie pozostawiła ich bez odpowiedzi. Zapewniła nam sprawne poruszanie się po obiekcie oraz była niezastąpionym źródłem informacji o tym miejscu. To postać niesamowicie barwna i ciekawa. Pani Renata to osoba z pasją, która zna całą historię i wszystkie zakamarki zwiedzanego muzeum. W towarzystwie ciekawych opowieści szybko minął czas przeznaczony na zwiedzanie. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem. 
Po zakończonym zwiedzaniu udaliśmy się w drogę powrotną. Był to bardzo udany dzień, pełen zabawy i śmiechu, który na pewno każdemu z nas na długo zapadnie w pamięci i będziemy go dobrze wspominać!
 
 
 
 
 

 

 


 Przygotowała: M. Słwska

 
 
 
 
 

 

 

IMG 20181203 163052

Podczas listopadowych zajęć koła Voice wychowankowie Jakub i Sławek przygotowywali się do udziału w Wojewódzkim Przeglądzie Recytatorskim „Pierwsze było słowo”. Sławek przygotował rapową wersję „Reduty Ordona” A. Mickiewicza, natomiast Jakub zaprezentował utwór „Z nim będziesz szczęśliwsza” z repertuaru Starego Dobrego Małżeństwa. Poza tym w ramach koła odbyły się zajęcia w studiu nagrań, podczas których młodzi raperzy nagrywali swoje autorskie utwory. Podczas zajęć muzycznych wychowankowie spędzili czas na wspólnym kolędowaniu, a także poznawali instrumenty muzyczne – perkusyjne melodyczne.
 
 
 
 
 

 

 


 Przygotował: Ł. Dziopa

 
 
 
 
 

 

 

IMG 20181203 163052

Czy to jutro, czy to dziś, Wszystkim jest potrzebny miś! - Halina Bechlerowa - Otwórz okienko

Dzień Pluszowego Misia co roku obchodzimy 25 listopada. To nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania tej maskotki. Samo święto nie ma jednak długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku, kiedy to pluszowy miś obchodził swoje setne urodziny.

Mało kto wie, że pluszowy miś to zabawka symbol z niezwykłą historią. Wszystko zaczęło się od prezydenta Stanów Zjednoczonych – Teodora Roosevelta, który w 1902 roku wybrał się z przyjaciółmi na polowanie. Podczas wyprawy postrzelono małego niedźwiadka. Prezydent nakazał jego uwolnienie, a całą historię zilustrowano komiksem w waszyngtońskiej prasie.

Jednym z czytelników gazety był pewien producent zabawek, który zainspirował się tym wydarzeniem i stworzył nową zabawkę dla dzieci, właśnie w formie pluszowego misia. Nazwał go Teddy Bear, co było oczywistym nawiązaniem do imienia prezydenta USA.

Dziś pluszowy miś to kultowa zabawka na całym świecie i mimo upływającego czasu oraz pojawiania się nowych produktów jest największym przyjacielem dziecka. Popularność maskotki sprawiła, że zaczęto ją chętnie wykorzystywać w powstających bajkach dla dzieci. Na tej fali powstało wiele kultowych misiowych postaci takich jak m. in. Kubuś Puchatek, Miś Paddington, Miś Barnaba. W Polsce również pojawili się nowi pluszowi bohaterowie, np. Miś Uszatek, Miś z okienka, Miś Coralgol.
Wszystkie, choć wyglądem różniły się od siebie, były pluszowymi niedźwiadkami. Ponadczasowość pluszowych misiów sprawiła, że bajki są chętnie oglądane przez kolejne pokolenia dzieci. Sam pluszak jest ponadto symbolem dobra, miłości, ciepła, łagodności i opiekuńczości, czyli tego, czego jako ludzie bardzo pragniemy. Nic dziwnego, że pluszowe misie z dzieciństwa często towarzyszą nam również w życiu dorosłym i są chętnie wybierane jako maskotki.

My również przyłączyliśmy się do tego święta i na zaproszenie Pani Anny Łukasiewicz, dyrektora zaprzyjaźnionego Przedszkola z Kowali, udaliśmy się na wspólne świętowanie. Nasi uczniowie przeczytali wybrane wiersze o misiach, a Michał zaprezentował wiersz „Małpa w kąpieli” oraz specjalnie na tę okazję przygotowany skecz. Były tańce, śpiewy oraz wspólna zabawa. Ale wszystko co dobre, niestety, szybko się kończy i wyruszyliśmy w dalszą podróż do  Gminnej Biblioteki Publicznej w Nowinach oraz na spotkanie z wójtem Gminy Sitkówka-Nowiny Panem Sebastianem Nowaczkiewiczem.
 
 
 
 
 
 

 

 


 Przygotowała: M. Barczyk

 
 
 
 
 
 

 

 

IMG 20181203 163052

W ramach udziału PMOW w Rembowie w konkursie „Uczeń bezpieczny w sieci” XVI edycja w dniu 20.11.2019r. na terenie Ośrodka zrealizowano zadanie nr 4 pt.: „Autoprezentacja uczniów na portalach społecznościowych – pogadanka na temat zagrożeń związanych z zamieszczaniem i udostępnianiem zdjęć oraz treści w sieci”.

Celem w czasie pogadanki było wyjaśnienie pojęcia cyberprzemocy i jej przejawów, uświadomienie uczniom, że zamieszczanie zdjęć i treści w Internecie może mieć poważne konsekwencje, a w głównej mierze, że w trudnych sytuacjach powinni zgłosić się do zaufanej osoby. Uczniowie doszli do wniosku, że cyberprzemoc jest powszechnie obecna w sieci i trzeba z nią walczyć.

Nauczyciel zwrócił uwagę uczniom, że jeżeli chcą w sieci być spokojni i bezpieczni nie należy podawać następujących danych: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, nr telefonu oraz zamieszczać zdjęć, które pokazują, jak wygadamy. Upublicznianie tych danych sprawia, że stajemy się dostępni nie tylko w Internecie, ale także w naszym prawdziwym życiu dla każdej osoby, nie mając kontroli nad tym czy to nasz przyjaciel czy np. przestępca.

Podczas ww. zajęć ustalono  zasady bezpiecznego korzystania z  portali społecznościowych), np.:
- Ustawień prywatności, np.:
Skonfiguruj ustawienia prywatności w serwisie społecznościowym tak, żeby do twojego profilu miały dostęp tylko osoby, które znasz i którym ufasz.
- Informacji, które podajemy w sieci, np.: Uważaj, jakie wiadomości na swój temat podajesz w sieci – nie podawaj dokładnego planu dnia ani informacji o wszystkim, co robisz.
- Znajomości w sieci, np.: Nie przyjmuj do grona znajomych osób, których wcześniej nie poznałeś twarzą w twarz.
- Publikowania i przesyłania zdjęć, np.: Nigdy nie publikuj w sieci i nikomu nie przesyłaj intymnych zdjęć lub filmów.
- Publikowania w sieci filmów i zdjęć, np.: Zastanów się dwa razy zanim coś opublikujesz w sieci – zdjęcie lub film z twoim udziałem mogą narazić cię na kpiny albo przykre komentarze ze strony innych internautów. 
- Komentowania, np.: Bierz odpowiedzialność za swoje komentarze w sieci – nie pisz o kimś tego, czego nie powiedziałbyś mu w twarz.
- Zabezpieczania hasłem dostępu do telefonów i serwisów, np.: Zabezpieczaj hasłem dostęp do telefonu i wszystkich serwisów internetowych, z których korzystasz. Nikomu nigdy tego hasła nie udostępniaj. Pamiętaj też, żeby hasło było wystarczająco skomplikowane oraz że warto je systematycznie zmieniać. 
- Wylogowywania się, np.: Pamiętaj, żeby kończąc pracę na komputerze albo innym urządzeniu z dostępem do internetu, zawsze wylogować się ze swojego konta/profilu
- Szybkiego reagowania i zabezpieczania dowodów, np.: W sytuacji zagrożenia reaguj jak najszybciej i staraj się zabezpieczyć dowody nieprzyjemnych zdarzeń.
- Informowania o trudnej sytuacji zaufanych osób dorosłych, np.: Zawsze w sytuacji zagrożenia szukaj pomocy u zaufanych osób dorosłych. Możesz też skorzystać z pomocy konsultantów Helpline.org.pl – online na stronie www.helpline.org.pl lub pod bezpłatnym numerem telefonu 800100100.

Nauczyciel dostarczył wskazówki dotyczące metod postępowania w sytuacjach, jakie zostały ukazane w trakcie zajęć:
1. Szukaj pomocy u zaufanej osoby dorosłej (nauczyciela, rodziców).
2. Nie odpowiadaj na zaczepki.
3. Zablokuj w komunikatorach i poczcie elektronicznej kontakt z niepożądanymi osobami.
4. Żądaj natychmiastowego skasowania filmu lub zdjęcia zarejestrowanego wbrew twojej woli.
5. Poproś administratora serwisu o usunięcie kompromitujących materiałów z Internetu.
6. Zachowaj dowody przemocy (zachowywanie SMS-ów, historii z rozmów z komunikatorów, wykonanie screenshot’a itp.).
7. Pamiętaj o konieczności dbania o to by hasła, którymi się posługujecie były trudne do odgadnięcia i strzeżone oraz o tym, aby nie umieszczać w sieci zbyt wiele informacji o sobie.

Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród podopiecznych. Z racji tego, że pogadanka prowadzona była w sposób luźny, lekcja nie była sztywna i uczniowie bardzo się otworzyli przed prowadzącym. Chętnie zgłaszali się, udzielali oraz opowiadali swoje historie. Większość przyznała, że ich wiedza na ten temat do tej pory była znikoma.

W dobie dzisiejszego postępu technologicznego, zajęcia o takiej tematyce powinny być prowadzone w każdej szkole, aby poszerzać świadomość młodych ludzi, a ich korzystanie z sieci było świadome i bezpieczne.
 
 
 
 
 

 

 


 Przygotowała: B. Ziobro

 
 
 
 
 

Koła zainteresowań

Akademia Czerniaka

Gazetka Ośrodkowa

Gazetka Konkursowa

Bezpieczna szkoła

Szkoła Dobrego Wychowania