Powrót do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Cicha noc, święta noc, pokój niesie ludziom wszem. A u żłobka Matka Święta,czuwa sama uśmiechnięta nad dzieciątka snem, nad dzieciątka snem. Cicha noc, święta noc, pastuszkowie od swych trzód. Biegną wielce zadziwieni, za anielskim głosem pieni. Gdzie się spełnił cud, gdzie się spełnił cud.
Nasza zima biała chustą się odziała. Idzie, idzie do nas w gości, w srebrnych blaskach cała! Włożyła na czoło, księżycowe koło, lecą z płaszcza gwiazdy złote, gdy potrząśnie połą. Z lodu berło trzyma, tchu ni głosu nie ma. Idzie, idzie, smutna, cicha, ta królowa zima! Idzie martwą nogą wyiskrzoną drogą, postanęły rzeki modre, do morza nie mogą. Gdzie stąpi, gdzie stanie, słychać narzekanie: - Oj, biedne my kwiaty, trawy, co się z nami stanie! - Przed nią tuman leci, straszy małe dzieci... A my dalej do komina: - Nie puścim waszeci!
Bracia, patrzcie jeno, jak niebo goreje, znać, że coś dziwnego w Betlejem się dzieje. Rzućmy budy, warty, stada, niechaj nimi Pan Bóg włada, a my do Betlejem, a my do Betlejem, do Betlejem. Patrzcie, jak tam gwiazda światłem swoim miga! Pewnie do uczczenia Pana swego ściga. Krokiem śmiałym i wesołym spieszmy i uderzmy czołem przed Panem w Betlejem.
Całunem śniegu przysypany, biały park w szarą ciszę pogrążył się cały i z jakichś głuchych tęsknot się spowiada. Drzew nagich długa ciemna kolumnada wije się sennie i w dali gdzieś ginie, wije się cicho po białej równinie. I biegną ławki aleją szeregiem, samotne, puste, ubielone śniegiem.
Oj, maluśki, maluśki, maluśki jako rękawicka. Alboli tez jakoby, jakoby kawałecek smycka. Cy nie lepiej Tobie by, Tobie by siedzieć było w niebie, wsak Twój Tatuś kochany, kochany nie wyganiał Ciebie. Tam ci zawsze słuzyły, słuzyły prześliczne janioły, a tu lezys sam j eden, sam jeden jako palec goły.

Zima

djZima – jedna z czterech pór roku w przyrodzie, w strefie klimatu umiarkowanego. Charakteryzuje się najniższymi temperaturami powietrza w skali roku, umiarkowaną ilością opadu atmosferycznego, zazwyczaj zestaloną (zamarzniętą) formą opadu i osadu atmosferycznego, a większość świata roślin i zwierząt przechodzi okres uśpienia.

Godło Polski
Powiatowy Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy

w Rembowie

Get Adobe Flash player

 

IMG 20180313 160818

W miesiącu marcu odbyły się cztery spotkania z koła Filmoterapii Stacjonarnej „KADR”. A mianowicie:

W dniu 1 marca odbyło się pierwsze w tym miesiącu spotkanie dla wychowanków grup II i III, na którym poruszyliśmy temat: „Góra kontra człowiek. Dlaczego ambicja może być zdradliwa. Przedstawienie tragedii z Everestu.” Wszyscy uczestnicy obejrzeli film pt. „EVEREST”. W zajęciach udział wzięło 9 wychowanków: M. Miętkiewicz, D. Gruszecki, S. Kotkowski, J. Górski, J. Misiak, M. Prokop, D. Bendig, A. Joof, P. Olczyk. Kolejne zajęcia pod tym samym tytułem odbyły się w dniu 24 marca dla wychowanków grup I i IV. W zajęciach udział wzięło 2 wychowanków: M. Pokorski i K. Witkowski. Wszyscy uczestnicy bez względu na wiek długo dyskutowali nad zaznaczeniem ambicji

w życiu człowieka oraz podawali przykłady w których zbyt ambitne podejście do życia może spowodować jego utratę.

Następne zajęcia dla wychowanków grup I i IV odbyły się w dniu 8 marca. Tym razem zajęcia poświęcone zostały eksperymentowi z lat 60, który został przeprowadzony w jednej z Kalifornijskich szkół. Temat zajęć brzmiał: „Eksperyment który wymknął się spod kontroli – manipulacja młodym człowiekiem. Wnikliwe studium rodzenia się wszelkich odmian totalitaryzmu.” Projekcja filmu „FALA”. W zajęciach udział wzięło 9 wychowanków: M. Pokorski, K. Witkowski, P. Paraficz, W. Krasoń, M. Kurpas, J. Katolik, W. Goszcz, A. Ryczek i S. Michalski. Kolejne zajęcia pod tym samy tytułem dla wychowanków grup II i III odbyły się w dniu 13 marca. W zajęciach udział wzięło 11 wychowanków: S. Kotkowski, E. Piskorowski, W. Błyskal, M. Miętkiewicz, D. Gruszecki, K. Szpakiewicz, J. Górski, N. Michalak, P. Olczyk, R. Ajzelt, P. Kujawa. Nieletni podczas zajęć zostali podzieleni na 3 grupy. Grupa z numerem 1 stworzyła listę cech jakie powinien mieć przywódca grupy. Grupa 2 miała za zadanie stworzyć listę technik scalania grupy wokół lidera, natomiast grupa 3 przedstawiła plusy i minusy związane z przynależnością do grupy. To ćwiczenie miało za zadanie uświadomić naszym podopiecznym wpływ grup rówieśniczych na ich życie.

 


 Przygotowała: K. Bednarczyk

Koła zainteresowań

Gazetka Ośrodkowa

Gazetka Konkursowa

Bezpieczna szkoła

Szkoła Dobrego Wychowania